معرفی گروه موسیقی سیگورروس



Sigur ros


صدای تیز و کودکانه همراه با موسیقی ای پر از صداهای خام و صداهایی غرق شده در ریورب، هر چی که توی یه موزیک میشه برای انتقال حس خلقش کرد.
سیگور روس می تونست کارش رو از انزلی شروع کنه ، ولی نکرد. چرا؟
شاید دلیلش همون دلیل همیشگی برای انجام نشدن خیلی کارها در ایران باشه، ولی به هرحال چه فرقی میکنه؟
مهم اینه که یکی تو یه جای دنیا همچین کاری کرده، موسیقی ای خلق کرده که همه چی توش داره، از شادی و بازی های کودکانه کنار دریا تا وحشت گم شدن تو بازار و یا وحشت غرق شدن تو دریا، دیدن موجودات عجیب و غریب، صبح زیبای آفتابی بعد از یک ماه بارندگی، گم شدن بین آب دریا و بارون ...
موسیقی سیگور روس هیچ وقت سعی نمی کنه به زور حرفش رو بهت بزنه ، بلکه این تویی که یا زدن دکمه پلی شروع می کنی به شنیدن حرفا و داستانهاش.
اونا انگلیسی نمی خونن، تو دنیا هم آدمای زیادی نیستن که ایسلندی بلد باشن ولی خیلی ها از همه جای دنیا سیگور روس گوش می دن!
این سازها هستن که دارن هم گیلکی حرف می زنن هم فرانسوی و هم ایسلندی.
فضاسازی مه گرفته ای که بعضی اوقات ناگهان چنان آفتابی می شه که چشمات رو می زنه.
موسیقی طبیعت با همون زیبایی ها و ترس هاش .
خواننده ی گروه انگار همون الفی اتکینزه که حالا بزرگ شده و به جای بازی توی کارتون اومده آواز می خونه، با همون لغزش ها و شادی ها و ترس هاش.
یا شایدم همون پسر بچه ای که تو فیلم ساعت گرگ و میش غرق می شه، حالا به شکل یک آدم بزرگ از آب اومده بیرون و داره آواز می خونه.
من عاشق وحشت طبیعی آهنگهای این گروهم. توصیه می کنم اگر می خواین کار این گروه رو گوش کنین از آلبوم اولشون شروع کنین و بیایید جلو، تا تو گذشت از جنگلهای تاریک و ترسناک و دریاهای زیبا و مخوف باهاشون شریک شید و تو پیک نیک هیجان انگیز جدیدشون حسابی از آزادی لذت ببرید.

Author: Hutan Poorzaki

* برای دریافت فایل موسیقی سیگور روس، با ایمیل ما تماس گرفته و در قسمت موضوع بنویسید: سیگور
Email: mojeno.anzali@gmail.com

۴ نظر:

ناشناس گفت...

مرسی. طنین ماهربای این موسیقی تو این صبح خستگی حسابی بر دل نشست. با درود به خدمات تام یورک، دلم خواست این آهنگ را حمید جمشیدی خودمان هم بشنود تا شاید این فضا را به کارهایش بیفزاید

ناشناس گفت...

SALAM RAFIGH, MAMNUN AZ MOAREFIYE IN GOROOH , KHEYL DOOS DARAM KARASHO BESHNAVAM,CHE TOR MITOONAM BE AHANGASH DASTRESI DASHTE BASHAM
KOCHIIKESHOMA , ALI BAGHBAN

ناشناس گفت...

سلام.باديدن عكس و مطلبت براي ذچند لحظه رفتم به خاطرات دوران تحصيل تو صابر حنان .بي وفا بد جور ترك ديار كردي .وقت كردي يه سري به انزلي بزن.باي...اميرآشوبي

ناشناس گفت...

رضا : خیلی خوب و شخصی بود پرنده