درباره کوچکپور کپورچالی








او بیش از آنکه در مورد فرهنگ و اصالت صحبت کند بیشتر به آن می اندیشد، نگاه می کند و در نهایت آنرا به شیوه خود حفظ می کند.
او از اوان جوانی بدون تحصیلات آکادمیک و فقط با عشق به جنگل و دریا که هویت زادگاهش بود به عکاسی پرداخت. عشق به جنگل و نفرت از شهر تنها مشخصه اوست که به راحتی در آثارش نمایان است.
دید او به طبیعت و جنگل یک دید عمیق است. در آثارش فقط به درخت و کوه، برگ و سنگ، زمین و دریا نپرداخته بلکه با تمام وجود به درد و رنجی که در متن جنگل نهفته می پردازد.
جنگل نشینانی که لحظه به لحظه از آنها کاسته می شود، درختان کهنی که زمانی سوژه او بودند و حال دیگر نیست شده اند، همه دردیست که در دید او دیده می شود.
نگاه او جای جای گیلان را دیده است. زاویه دید او به گیلان متفاوت است. او لحظه هایی را با دیدش ثبت کرده که حال به سختی می توان آنها را رویت کرد، آداب رسوم جشنهای عروسی در روستاها، نوزادی که برکول مادری در شالیزار به خسته تر شدن مادر کمک می کند و ....
محمد کوچک پور کپور چالی، عکاس مستند اجتماعی متولد کپورچال بندرانزلی بیش از بیست و پنج سال در زمینه ی عکاسی فعالیت دارد. او یکصد و هشتاد هزار عکس در سالهای فعالیت خود به ثبت رسانده است که در پنجاه و هفت نمایشگاه انفرادی ویکصد نمایشگاه جمعی درایران و خارج از کشور به نمایش گذاشته شده است. کوچک پور با آثار زیبایش به خوبی توانسته گیلان را به همگان معرفی کند.





عکس ها از وبسایت mkphotoart.com

Author: Hamed Tavakkoli : caspino.org

۴ نظر:

مهیار گفت...

درود بر کوچکپور، کیست که در گیلان ایشون رو نشناسه،اما تاسفم از اینه که با توجه به شرایط سختی که ایجاد کردن، کسی‌ دنباله رو این افراد نیست که آنها خود هم به سختی کار میکنند.

مهیار گفت...

درود بر کوچکپور، کیست که در گیلان ایشون رو نشناسه،اما تاسفم از اینه که با توجه به شرایط سختی که ایجاد کردن، کسی‌ دنباله رو این افراد نیست که آنها خود هم به سختی کار میکنند.

مرتضی گفت...

کسانی که از این عکس ها دیدن میکنند حتما به قدرت خدا پی میبرند و چیز هایی بسیار زیبایی را در آن میبینند که به زبان نمی شود آورد و بخصوص تصاویر اشخاصی که برای خود زندگی نمی کنند بلکه برای دیگران و برای خشنودی خدا .

مرتضی گفت...

من به این معتقدم که خود آقای کوچک پور همانند طبیعت زیبا هستند وگرنه کسی که در دلش چاک نباشه نمیتونه دست به چنین کارهایی بزنه و کاری ایشون انجام می دند که با دیدن یک گل کوچک در دل طبیعت برابری میکنه .